مرحبا اعزائي أنا فارس من الريف،، أنا شاب اسمر كأي شاب عادي لدي جسم متناسق جميل لم يكن رياضي لكن متناسق. حدثت معي قصة منذ فترة قد تكون أغرب من الخيال ولكنها واقعية مئة بالمئة وربما بسبب واقعنا الكاذب الذي يمتثل للشرف والعفة ولكنه في حقيقة الامر كله خبث وزناء ومصالح فردية فتعتبر قصتي غريبة وغير معقولة ولكنها ماهي الا حياة عادية جدا وكباقي السكان يعيشونها لكنهم يخجلون ان يعترفو بهذا الواقع القذر. سأروي لكم اليوم قصتي الجنسية والتي اقسم أن اغلب السكان هنا يعيشون قصص مشابهة لها لكنهم يرفضون أن يعترفو بذالك.
لكن اعرفكم عن عيلتي الاول ابي عوض 49 سنة، أمي خديجة 46 سنة، أختي فيحاء 23 سنة ، أنا فارس 21 سنة ، اختي عفاف 19 سنة ، ثم اختي هدى 17 سنة. باقي الشخصيات نعرفها في القصة
حسنا بدأت قصتي قبل عشرة سنوات اي عندما كان عمري 21 سنة فأنا في ذالك الوقت كانت لدي معلومات كافية عن الجنس آخذتها من زملائي في الدراسة وبعد ان انقطعت عن الدراسة كان حياتي تدور حول الأرض ورعي الغنم فقط ولم اتخيل ان اعاشر من عاشرت او ان أصبح ناكح كل هذه النسوان، حسنا قبل عشرة سنوات كنت اعيش حياة طبيعة للغاية كما قلت ترتبط حول مساعدة اهلي في الأرض ورعي الغنم وكنت في يوم من الايام برعى الغنم عادي قريب من الجبل وزي العادة سبت الغنم ترعى ورحت تحت شجرة واتمديت تحتيها بفكر في مستقبلي وانا كده وبحكم ان الجبل مكنش بعيد عن الاراضي الفلاحية شفت ست ومعها راجل دخلو عشة في أرض جوز خالتي الحقيقة في الأول مكنتش مهمتم بس بعدين كده جالي شعور مش عارف اوصفو ازاي وقررت أروح اشوف مين دول وبيعملو ايه فإطمنت ان الغنم ترعى عادي وروحت جري لحد العشة دي وقربت بدون مأعمل اي صوت وكنت بسمع صوت رزع جوة ووحوحة حاولت ابص من برة بس مشفتش حاجة فقلت ايه بقى حيحصل ايه لو دخلت عليهم مأنا بردو راجل ورحت فاتح الباب على طول بعد متأكدت من الصوت انهم بينيكو بعض جوة وأول مفتحت الباب مكنتش عارف مين دول كان في ست عريانة ملط قاعدة فوق راجل ومديتني ضهرها ولكن الصدمة لما بصتلي الست دي و الصدمة الأكبر لما شفت مين الراجل الي تحتيها فعلا أنا مكنتش عارف أقول اي كلمة او أعمل اي حركة دي بتبقى خالتي منيرة قاعدة على زب أبي عوض بجد كانت صدمة ليا وليهم كمان، رحت أنا بكل هدوء قلت آسف وسكرت باب العشة ورجعت جري على الغنم وهما عمال ينادو بس أنا تجاهلتهم خالص ومهما لبسو هدومهم وخرجو ملقونيش هناك كنت فعلا مصدوم ابويا بيخون امي مع اختها طب انا اعمل ايه في الموقف ده اخبر امي أخبر جدي وجدتي اسكت اعمل ايه ابتزهم مش عارف الحقيقة قعدت طول اليوم بفكر لكن قررت اني مش هقول اي حاجة لاي حد هما كبار ويعرفو بيعملو ايه بس أنا ححاول استغل الموقف واطلب من ابويا مقابل سكوتي حجات تريحني في المستقبل زي عدم العمل في الأرض يوميا وعدم رعي الاغنام وحجات كده. المهم بدأت الدنيا تضلم فرحت سقت الغنم وعدت الى البيت دخلت غسلت حالي وروحت كده اتعشى وكنا كلنا هناك وابوي كمان هناك بس ايه اول مدخلت انا لونو اتخطف وكان مش قادر حتى ياكل لكن اتعمد اني مبصلوش اتعشيت كده وبعدين رحت غرفتي عشان أنام وفجأة وزي العادة الباب يفتح بالقوة وتدخل اختي الكبيرة
فيحاء: **** هتنام من دلوقتي يا دكر الوحيد في العيلة ههههههه
أنا: بلاش غلازة بقى ،عايزة ايه انجزي بقى عايز أنام
فيحاء: نوم ايه من دلوقتي لسة بكير اوي
أنا: انت تجننتي اطلعي د أنا تعبان وعايز أنام
فيحاء: بس يا فوفو افندي واللهي العضيم لسى بدري ع...
أنا: انت مالك انت عايزة ايه دلوقتي
فيحاء: مش عايزة حاجة ،بس زهقت برى وعايزة اقعد معاك شوية
أنا: متروحي تتفرجي على التلفزيون او تعملي اي حاجة بقى
فيحاء: اهم اهلك بيحضرو تفهات ومش عارفة اعمل اي حاجة
أنا: اخخ منك يا بت بقلك ايه تعالي بس اسكتي خالص عايز أنام
فيحاء: ماشي ماشي ماشي ،،اوعى كده عشان اقعد هههههه
أنا: تعالي هنا يا مجنونة.
ورحت ماسكها من وسطيها وسحبتها امامي وغطيتها معيا بلحاف وحضنتها وهي في حضني ومدياني بضهرها وكنت مغمص عيني أحاول أنام،، قعدنا شوية كده وراحت اتكلمت
فيحاء: هاا بقى احكيلي عملت ايه اليوم
أنا: يعني كده بتسكتي مش قلتلك تسكتي عايز أنام
فيحاء: يووووه على النكد ان كان كده كنت سهرت مع اهلك عالاقل يتكلمو معيا
أنا: ههههه بنت يا مجنونة،،هأعمل ايه مهو زي كل يوم
فيحاء: طيب مالك مش على بعضك بقى زي العادة
أنا: لا مفيش تعبان بس
فيحاء: يا واد عيب عليك يا واد
أنا: عيب!!! ليه أنا عملت ايه
فيحاء: يا ابني انت بقيت راجل دلوقتي عيب عليك كده
أنا: ههههه ايه عيب اني بقيت راجل
فيحاء: ايوة عيب انك بقيت راجل ولسة مش ناوي تتجوز ،متشوفلك فرخة كده يا عم ****
أنا: اديني مش لاقي اهو اعمل ايه بقى ههههه،، لتكوني لقيتيلي فرخة
فيحاء: يا ابني الفراخ موجودة انت بس اختار ولو احترت اختار انا مكانك
أنا: طيب بس عايزها بمواصفات معينة
فيحاء: كل الموصفات موجودة قلي بس
أنا: طيب اولا تكون جميلة زيك
فيحاء: هههههه موجود يا صايع
أنا: حنينة زيك
فيحاء: موجود
أنا: جسمها حلو زيك
فيحاء: موجود
أنا: والاهم مجنونة زيك
فيحاء: لا بقى هنا نحن اسفين ملقيناش الميزة دي ههههههه
أنا: يبقى مش عايز اي فراخ والا اقلك دانا الغلطان
فيحاء: ليه أنت الغلطان
أنا: عشان بقول لشخص مش قادر يلاقي فرخ لحالو عشان يبحثلي عن فرخة
فيحاء: أنا وللاسف يلاقوني مش الاقيهم واديهم عميان مش شايفين
أنا: و**** محدش خسر زيهم اهو بخبرك، بقلك ايه سيبك منهم اكبر انا واتجوزك هههههه
فيحاء: لو كان وارد كنت تجوزتك من زمان حتى غصب عنك
أنا: الحمدلله انه مكنش وارد هههه.. دلوقتي بقى بجد سيبيني أنام
فيحاء: ماشي يا واطي تصبح على خير
أنا: وانت من أهل الخير.
غمضت عيني عشان أنام وفجأة شفت منضر خالتي وابويا وهنا بقى راح عليا النوم وروحت افكر تاني هأعمل ايه وفكرت اخبر اختي
أنا: بقلك ايه يا مجنونة
فيحاء: ايه
أنا: لو قلتلك سر توعديني يموت هنا
فيحاء: ده كلام ،،طبعا
أنا: والا أقلك بلاش بلاش
فيحاء: اتكلم بقى يا واد في ايه
أنا: لا بجد بلاش بقى مفيش اي حاجة
فيحاء: ولاا،،اوعى تكون عملت مصيبة كده والا كده
أنا: مصببة ايه انت كمان ، طبعا لا بس في صديق حكالي سر كده وكان عايز مني نصيحة بس
فيحاء: انت متأكد ان دي هي الحكاية
أنا: طبعا متأكد
فيحاء: ماشي يا ولاا
أنا: بقلك ايه طب انا هسألك سؤال برى الموضوع خالص بقى
فيحاء: طيب اسأل
أنا: افرضي بقى ان احنا واخواتك كلنا متجوزين ماشي
فيحاء: ماشي
أنا: طيب وفرضي كمان انو لا سمح **** مسكتي جوزك بيخونك مع عفاف حتعملي ايه
فيحاء: **** ايه الي انت بتفكر فيه ده
أنا : جاوبيني بس
فيحاء: مش عارفة ،،ممكن اول حاجة اعملها أطلب الطلاق الاول وحقاطع اختي كمان وممكن كثير اشتيكها
أنا: بس انت كده حتفضحي اختك وجوزك غطاك وستر
فيحاء: افضح ايه يا عم مدام هما وصلو عملو الي عملوه يتحملو مسؤوليتهم أنا مأضنش اني اقدر اعيش مع راجل بيخوني مع اختي
أنا: ممممم ماشي
فيحاء: هههههه انما ايه صديقك ده قمة في الرذالة
أنا: اخرسي بقى سيب مشاكل الناس للناس ومشكلنا لنفسنا و قومي بقى اطلعي عايز انام
فيحاء: يعم متنام أنا لما انعس اروح لغرفتي
أنا: ماشي بجد دلوقتي تصبحي على خير
فيحاء: وأنت من اهلو يا صايع.
حضتنها بقوة كده بهزار وغمضت عيني عشان انام وبنفس الوقت أفكر في موضوع بابا وقررت انو مستحيل احكي لحد عشان مش عايز ابي وامي ينفصلو وكمان اتسبب في مشكلة وطلاق خالتي وانا بحبها.
نمت بقى وتاني اليوم صحيت الصبح زي العادة بقى روحت غسلت وشي ودخلت المطبخ واجتمعت العيلة كلها وابويا معنا وايه راسو مكانش رافعو من على الطرابيزة بديتا ناكل كيده وقربنا نكمل رحت أنا تكلمت بقى
أنا: بقلك ايه يابا.
رفع راسو كده وكان حيفرقع من الخجل والتوتر وقال بصوت واطي جدا
بابا: ايه
أنا: اليوم حاسس اني مش على بعضي خالص وجوفي بتوجعني ممكن مروحش الأرض معاك
بابا: ماشي
فيحاء: اسم **** عليك يا حبيبي مالك في ايه
أنا: لا مفيش يا فوفا حاسس بشوية وجع بس بعدين تعمللي شوية حشائش اشربهم وارجع زي الفل
فيحاء: من عينيا يا فارس دانا أقوم اعملهملك دلوقتي يا واد
أمي: اقعدي مكانك بقى مهو قلك بعدين بلاش علازة..يا حبيبي البنت دي بتحسسني أن هي الي مخلفة الواد مش أنا
فيحاء: **** ماهو اخويا بردو يا ماما ومن حقي اقلق على اخويا
أمي: اللله..هو اخوكي بس مش ابني أنا جايبها من السوق يعني
أنا: سيبي البت يا ماما ماه...
أمي: اخرس أنت جاتك نيلة على لونك وحتناقشني كمان لا حلو.
سكت أنا ونزلت دماغي وراحو كل خواتي يضحكو وبابا لدلوقتي مرفعش عينو من على الطرابيزة رحت أنا ضارب هدى عالخفيف واقلها
أنا: بتضحكي على ايه يا بقرة
هدى:يوووه متشوف ابنك يابا عمال يتريق عليا.
كان بابا ساكت ومقلش ولى كلمة
أمي: سيب اختك يا حمار دي بطنك بتوجعك وعامل كده
أنا: و**** بتوجع ياما
أمي: بس بس اخرس بقى بقلك ايه أنا حروح مع ابوك الأرض اليوم وانت يا فيحاء مع اخواتك تأكلو الغنم والبهايم في معادهم اوعى تنسي
فيحاء: من عينيا ياما.
كملنا فطرنا وراح بابا مع ماما الأرض وأنا دخلت غرفتي نمت شوية وثواني لقيت فيحاء بتدخل زي عادتها
فيحاء: لسى بطنك بتوجعك يا ذكر العيلة
أنا: أنا حهدلك بقك في يوم على الكلمة دي ههههه
فيحاء: اوك نستنى اليوم ده مع بعض قلي بقى ايه اخبارك
أنا: أنا زي الفل بمثل بقى على ابوكي مش عايز اروح اشتغل تعبت
فيحاء: يخربيتك يا واد دا لو عرف هيقطعك
أنا: ايوة يعني انت حتقوليلو
فيحاء: أكيد بتهزر ،بس حرام عليك تتعب امنا كده
أنا: يلى بس هما يومين ثلاثة وحروح اشتغل
فيحاء: يومين ايه وثلاثة ايه لا لا لا بكرة تروح تشتغل لابوك يقتلك
أنا: انت خليكي برى الموضوع وملكيش دعوة واوعى تقولي لاخواتك ... على فكرة هما فين
فيحاء: راحو بيت فتحي ،، بس أنا خايفة عليك من ابوك يا ولا
أنا: ولا تخافي ولاحاجة مش حيحصل حاجة اطمني يلا بقى روحي روقي البيت وتعالي نقعد نحكي شوية.
خرجت بقى فيحاء تروق البيت وأنا قاعد أفكر حعمل ايه حعمل ايه بعد تفكير لمدة ساعة تقريبا اجتني فكرة فقلت أنا لازم اروح لبيت خالتي بقى اشوف هي حتتصرف معيا ازاي وحتعمل ايه لبست هدومي خرجت بعد ماديت بوسة لفيحاء وهي عمالة تترجاني مروحش لمكان مسافة ساعة الا ربع تقريبا وأنا بمشي لحد موصلت لبيت خالتي دقيت الباب بقى تقريبا 5 دقايق لحد مفتحتلي رباب الباب وكأنها استغربت لما شافتني وكان وشها أحمر وحرانة كأنها كانت تلعب رياضة او حاجة كده